W ramach projektu pt. „Kompetencje – kluczowe czynniki sukcesu” na zajęcia wspomagające z matematyki uczęszczało 4 uczniów, zajęcia odbywały się w poniedziałki. Podjęte działania były dostosowane do możliwości edukacyjnych uczniów i służyły realizacji założonych celów. Podczas zajęć stosowana była pełna indywidualizacja pracy z każdym dzieckiem. Zadania dostosowane do możliwości poszczególnych dzieci zapewniały poprawne wykonywanie ćwiczeń, odniesienie sukcesu. Poprzez wykorzystanie różnorodnych metod i środków dydaktycznych uczniowie spędzali czas bawiąc się i jednocześnie ucząc.
Na zajęciach rozwijających z matematyki uczniowie mieli możliwość poszerzania i pogłębiania wiadomości i umiejętności oraz rozwijali pomysłowość w myśleniu i działaniu. Dobór zadań sprzyjał samodzielnemu i logicznemu myśleniu, a także rozwijał ich zdolności i zainteresowania.
Zajęcia przyrodnicze były realizowane przede wszystkim za pomocą metod problemowych, aktywizujących (burza mózgów) i praktycznego działania. Wśród form przeważały prace z naciskiem na możliwość sprawdzenia wszystkich pomysłów dzieci oraz prezentacji ich wyników.