Spotkanie z superbohaterami

Od października realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna z języka polskiego i angielskiego  pt.  Superhero – time for adventure. Superbohaterowie – czas na przygodę.

Na lekcjach, w ramach innowacji, podejmowane są m.in. takie działania jak, głośne czytanie fragmentów książek anglojęzycznych przez nauczyciela oraz przez uczniów, przygotowanie gazetek tematycznych, tworzenie portretów superbohaterów, jak również prezentowanie scenek dramowych.

Pierwszą omawianą książką była lubiana przez dzieci baśń „ Puss in Boots” czyli „Kot w butach”. Po zapoznaniu się z treścią lektury  uczniowie przygotowali związaną z nią gazetkę oraz napisali streszczenie w języku angielskim. Podczas pierwszego etapu realizacji innowacji najważniejsze były krótkie spotkania  z uczniami klas I –III, w czasie których uczestnicy innowacji czytali na głos fragmenty lektury, prezentowali słownictwo, przeprowadzali gry i zabawy oraz quizy wiedzy o prezentowanej baśni. Spotkania czytelnicze cieszą się dużym entuzjazmem wśród najmłodszy uczniów naszej szkoły.

Podsumowaniem dotychczasowych działań było zorganizowanie przedstawienia na podstawie słynnej książki S.C Lewisa pt. „ Opowieści z Narnii”. W dniu 14 stycznia 2020 r. uczniowie klasy V przenieśli nas do bajkowej krainy zwanej Narnią i zapoznali z przygodami superbohaterów z tejże książki. W realizacji tego zadania wykorzystano twórczą inwencję uczestników innowacji, którzy  samodzielnie przygotowali scenografię do przedstawienia. Uczniowie wykazali się bogatą wyobraźnią i kreatywnością, tworząc prace plastyczne związane z tą niezwykłą krainą oraz kostiumy superbohaterów, w których wystąpili na scenie. Swoje umiejętności językowe wykorzystali, pisząc w j.polskim i j. angielskim scenariusze do  krótkich scenek na podstawie omawianej lektury. Dodatkową atrakcją były gry i zabawy dla najmłodszych uczniów. Bajkowy świat fauna Tumnusa, groźnej Białej Czarownicy oraz dzielnego lwa Aslana zafascynował uczestników lekcji otwartej i zachęcił do przeczytania całej lektury.

Nad całością przedsięwzięcia czuwały Pani Justyna Job-Janik – nauczyciel języka angielskiego oraz Pani Renata Bednarz – nauczyciel języka polskiego.