Festiwal „Magia lektur”

Dnia 20 czerwca 2023 r. w naszej szkole odbył się festiwal „Magia lektur”. Składał się on
z dwóch odrębnych części:
I – Scenka z Lektury Szkolnej – „Książki, które nas łączą”
II - „Książkowi kreatorzy”

Na widowni pojawiły się dzieci z klas I – III szkoły podstawowej, które przebrały się za różne postacie bajkowe. Natomiast czwartoklasiści przygotowali przedstawienie oparte na autorskim scenariuszu „Mikołajka”  René Goscinnego i Jean-Jacques'a Sempégo. Wcielili się w role głównych bohaterów lektury i pokazali, jak kiedyś przebiegała wizytacja w szkole. Piątoklasiści wystąpili w spektaklu opartym na motywach powieści C. S. Lewisa „Opowieści z Narnii” Szóstoklasiści, którzy opracowali własny scenariusz lektury, przenieśli widzów w trudne czasy Janka Muzykanta, kiedy to  zachwycano się włoskimi artystami, a nie zwracano uwagi na niezwykle utalentowanego chłopca. Ósmoklasiści przygotowali współczesną wersję „ Małego Księcia”. Drugą część festiwalu stanowiła wystawa  lapbooków związanych z wybraną przez uczniów lekturą. Działania te były realizowane w ramach projektu „Grant 3 – MTA” w zakresie edukacji artystycznej oraz koła artystycznego.

Założeniem projektu było kształtowanie kompetencji ekspresji kulturalnej, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, tworzenie autorskiego scenariusza na podstawie lektury, promowanie książek, które niosą przesłanie szacunku, odwołują się do pozytywnych wzorców zachowań, budują pozytywny stosunek do świata  i wiarę w siebie. Ponadto uczniowie mogli zapoznać się z podstawowymi elementami procesu teatralnego: przestrzenią teatralną, grą aktorską czy odbiorem spektaklu. Podczas zajęć doskonalili też dykcję oraz rozwijali kreatywne myślenie.

Festiwal stworzył uczniom możliwość obcowania z klasyką literatury, wykazania się wiedzą   z tego zakresu, ale był także doskonałą okazją do zabawy z książką oraz kreatywnego działania. Organizatorzy dziękują wychowawcom za pomoc w przygotowaniu występów podopiecznych oraz gratulują pomysłowości w realizacji projektowych zadań.