ZWIERZĘTA SZYKUJĄ SIĘ DO ZIMY

ZWIERZĘTA SZYKUJĄ SIĘ DO ZIMY

Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie. Rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy.
Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Poznanie zwierząt, które zapadają w zimowy sen.
Doskonalenie umiejętności rysowania po śladzie krótkich, pionowych i poziomych linii.Wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń. Czerpanie radości ze wspólnej zabawy. Rozwijanie poczucia rytmu. Gra na instrumencie perkusyjnym – bębenku.
Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Utrwalanie wiadomości na temat zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy. Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.
Doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki. Poznanie nazw oraz wyglądu jeża, wiewiórki i niedźwiedzia. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: tup, cha, hop, myk. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy. Rozwijanie spostrzegawczości, precyzji ruchów i dokładności.
Doskonalenie spostrzegawczości słuchowej. Ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: hop – skik, tup – tup, mmm. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.Poznanie zimowego mieszkania niedźwiedzia – gawry. Dobieranie obrazków według wielkości. Posługiwanie się określeniami: mały, większy, największy.
Wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania. Posługiwanie się nazwami części ciała misia. Rozumienie określeń: małe, duże, na górze, na dole. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej.
Rysowanie krótkich kresek. Swobodne posługiwanie się farbą i pędzlem. Rozumienie określenia: zimowy sen zwierząt.
Wdrażanie do sprawnego poruszania się po obwodzie koła. Przestrzeganie reguł zabawy. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: mniam, bzyk, uff. Rozwijanie sprawności ruchowej.Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.Wzbogacanie słownika. Budowanie wypowiedzi na zadany temat. Ćwiczenia pamięci. Doskonalenie liczenia w zakresie 4. Rozwijanie logicznego myślenia. Utrwalanie wiadomości przyrodniczych dotyczących jeża, wiewiórki, niedźwiedzia.
Odzwierciedlanie w formie przestrzennej wyglądu jeża. Rozwijanie sprawności manualnej.Prowadzenie dowolnych linii nieregularnych biegnących w różnych kierunkach. Prawidłowe posługiwanie się pędzlem.