Wycieczka do Warszawy

W ramach przedsięwzięcia pn. Poznaj Polskę w dniach 6-8 grudnia 2021r. odbyła się trzydniowa wycieczka uczniów klas IV-VIII do Warszawy. Dzięki przedsięwzięciu dzieci  poznały stolicę, jej najważniejsze tradycje, zabytki kultury i historii oraz osiągnięcia  polskiej nauki.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od spaceru po Muzeum Łazienki Królewskie, gdzie mogliśmy zobaczyć w zimowej scenerii m.in. Oranżerię, pomnik Chopina, Pałacyk na Wodzie oraz Belweder.

Kolejnym punktem było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, które oddziałując obrazem, światłem, dźwiękiem oraz niepowtarzalną aranżacją wnętrza z wykorzystaniem efektów multimedialnych, w zdecydowany sposób przybliżyło młodzieży powstańczą rzeczywistość.

Dzień drugi rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Królewskiego – Muzeum. Rezydencja Królów Rzeczypospolitej. Pani przewodnik
w niezwykle interesujący sposób zagłębiała nas w tajniki wiedzy historycznej, przeplatanej licznymi ciekawostkami i anegdotami. Ogromne wrażenie na dzieciach zrobiły , znajdujące się w zbiorach muzealnych,.

Następnie udaliśmy się na spacer po historycznym zespole miasta
z Traktem Królewskim. Odwiedziliśmy najważniejsze miejsca stolicy – Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Archikatedrę św. Jana, Rynek, Kolumnę Zygmunta, pomnik Syrenki, Pałac Prezydencki i Kościół św. Anny. Wielu wrażeń dostarczyła nam wizyta na Placu Józefa Piłsudskiego, gdzie mogliśmy uczestniczyć w zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza.

Po obiedzie udaliśmy się do Biblioteki Uniwersyteckiej, a następnie do Centrum Nauki Kopernik, które okazało się dla uczniów jedną z najważniejszych atrakcji. Liczne doświadczenia i eksperymenty stworzyły uczniom  warunki do zdobywania wiedzy i  nowych umiejętności w unikatowym środowisku edukacyjnym.

Ostatniego dnia wycieczki, pod kierunkiem edukatora, uczestniczyliśmy w zajęciach muzealnych w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Wędrowaliśmy „Szlakiem sarmackim”, uzupełniając mapę edukacyjną oraz przebierając się za XVII – wiecznych Sarmatów.

Dodatkową atrakcją, szczególnie ważną dla fanów piłki nożnej, było zwiedzanie Stadionu Narodowego PGE. Przewodnik poprowadził nas Trasą „Piłkarskie Emocje”, dzięki czemu mogliśmy odwiedzić płytę boiska, trybunę dolną, strefę zawodniczą, ale także udać się do szatni polskiej reprezentacji, pomieszczenia odnowy biologicznej oraz sali kinowej, gdzie odbywają się konferencje polskiej drużyny.

Podczas pobytu w ośrodku noclegowym ulokowanym w sercu Puszczy Białej, nad Zalewem Zegrzyńskim, uczniowie mieli doskonałą okazję na budowanie relacji międzyludzkich oraz zacieśnianie więzi rówieśniczych poprzez liczne rozmowy, gry i zabawy integracyjne oraz wspólną dyskotekę.