JESIEŃ W PARKU I W LESIE
Zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym – rośliny, zwierzęta. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią. Poznawanie nazw drzew liściastych: dąb, kasztanowiec, jarzębina oraz ich owoców.
Uważne słuchanie utworu. Rozwijanie wyobraźni. Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy owoców drzew liściastych i iglastych. Rozwijanie zmysłu dotyku i węchu.
Rozwijanie pomysłowości. Posługiwanie się nazwami kolorów liści. Prawidłowe posługiwanie się klejem. Estetyczne wykonanie pracy. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. Rozpoznawanie i nazywanie kasztanowca, jarzębiny. Zbieranie liści.
Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Porządkowanie liści według rodzajów. Posługiwanie się nazwami drzew: dąb, kasztanowiec, jarzębina. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności.Doskonalenie umiejętności porównywania elementów poprzez nakładanie ich na siebie. Posługiwanie się określeniami: większy – mniejszy. Wdrażanie prawidłowego toru oddechowego,
regulowanie siły wydechu, rozszerzanie wydolności oddechowej płuc.
Rozwijanie logicznego myślenia. Poszerzanie wiedzy przyrodniczej – drzewa liściaste i iglaste. Dostrzeganie zmian zachodzących jesienią – zmiana koloru liści i ich opadanie. Ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: szsz, szu.
Wdrażanie do uważnego słuchania i udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu. Wzbogacanie słownika. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Rozumienie pojęć: żołądź, pomiędzy, obok. Liczenie do dwóch.
Doskonalenie sprawności manualnej i dokładności w uzupełnianiu całości. Rozumienie określeń: część, fragment, brakuje, uzupełnić.
Doskonalenie liczenia w zakresie 4. Utrwalanie nazw drzew.
Wdrażanie do poruszania się krokiem dostawnym po obwodzie koła. Rozwijanie poczucia rytmu.Wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania. Wykonywanie łatwych ćwiczeń doskonalących sprawność języka. Kształtowanie umiejętności słuchania i obserwowania. Rozwijanie sprawności manualnej. Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie. Posługiwanie się nazwami liczebników porządkowych. Ćwiczenia logopedyczne oraz masażyki.