Zajęcia unijne – matematyczne i przyrodnicze

W ramach projektu pt. „Kompetencje – kluczowe czynniki sukcesu” na zajęcia wspomagające z matematyki  uczęszczało 4 uczniów, zajęcia odbywały się w poniedziałki. Podjęte działania były dostosowane do możliwości edukacyjnych uczniów i służyły realizacji założonych celów. Podczas zajęć stosowana była pełna indywidualizacja pracy z każdym dzieckiem.  Zadania dostosowane do możliwości poszczególnych dzieci zapewniały poprawne wykonywanie ćwiczeń, odniesienie sukcesu. Poprzez wykorzystanie różnorodnych metod i środków dydaktycznych uczniowie spędzali czas bawiąc się i jednocześnie ucząc.

Na zajęciach rozwijających z matematyki  uczniowie mieli możliwość  poszerzania i pogłębiania wiadomości i umiejętności  oraz rozwijali pomysłowość w myśleniu i działaniu. Dobór zadań sprzyjał  samodzielnemu i  logicznemu myśleniu, a także rozwijał ich zdolności i zainteresowania.

Zajęcia przyrodnicze były realizowane przede wszystkim za pomocą metod problemowych, aktywizujących (burza mózgów) i praktycznego działania. Wśród form przeważały prace z naciskiem na możliwość sprawdzenia wszystkich pomysłów dzieci oraz prezentacji ich wyników.