Gmina Jordanów otrzymała środki w kwocie 120.000 zł na realizację zadania grantowego pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych” – Grant 3.

Projekt pn.  „Grant 3 – MTA” będzie realizowany we wszystkich pięciu szkołach prowadzonych przez Gminę Jordanów i stanowi bezpośrednią odpowiedź na wyzwania dla oświaty w Małopolsce, a co za tym idzie konieczność podjęcia działań w zakresie pomocy szkołom w walce z zagrożeniami i skutkami pandemii Covid-19, realizowane na płaszczyźnie: „ Zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz placówek systemu oświaty prowadzące kształcenie ogólne w zakresie udzielenia pomocy edukacyjnej i psychologicznej uczniom (Grant 3).”

W ramach projektu realizowane będą zajęcia wyrównawcze, zajęcia rozwijające zainteresowania i zajęcia pedagogiczno-logopedyczne . Dzięki dodatkowym zajęciom uczniowie uzyskają szansę na zniwelowanie lub ograniczenie zachowań związanych z lękiem czy strachem przed kontaktem z rówieśnikami, do których przyczyniła się pandemia Cowid-19. Ponadto będą mieli możliwość wyrównania braków edukacyjnych w realizacji podstawy programowej.

W ramach realizowanego zadania grantowego pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa
– Pakiet Edukacyjny II.Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”
– Grant 3
 w naszej szkole prowadzone są następujące zajęcia:

KOŁO INFORMATYCZNE- ROBOTYKA I PROGRAMOWANIE

W zajęciach koła informatycznego aktywnie uczestniczy 7 uczniów z klas IV   i V (sześciu chłopców i jedna dziewczynka). Zajęcia prowadzone są w formie grupowej, w wymiarze dwóch godzin tygodniowo. W trakcie zajęć uczniowie wykorzystują sprzęt pozyskany w ramach ogólnopolskiego programu „Laboratoria przyszłości”, dzięki czemu rozwijają swoje zainteresowania, twórczo rozwiązują stawiane przed nimi zadania, a także realizują własne pomysły, wykazując się przy tym dużą aktywnością i zaangażowaniem, są dociekliwi i kreatywni. Rozwijają dodatkowo wyobraźnię i logiczne myślenie.
Podczas zajęć szczególną uwagę poświęcamy obszarom praktycznego zastosowania zestawów klocków VEX IQ, programujemy roboty przy użyciu programu VEXcode IQ:
https://drive.google.com/file/d/1QlKu9R55eikvY2nav_hPimwlogRQcaf4/view
wykorzystujemy drukarkę MakerBot, oraz realizujemy projekty wydruków 3D w programie TinkerCad:
https://drive.google.com/file/d/1qfO_EZTrJBkGcl1hHTUfPLcDPfVsxkVd/view

Zajęcia prowadzone przez Panią Elżbietę Gruca

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

Zajęcia wyrównawcze z matematyki prowadzone są w 2 grupach (klasa VI i klasa VIII) po sześciu uczniów w wymiarze jednej godziny tygodniowo.
W czasie zajęć uzupełniamy braki edukacyjne (podstawa programowa). Rozwijamy zainteresowania po okresie pandemicznym. Uczniowie przygotowują się do egzaminu ósmoklasisty. W trakcie zajęć stosowanych jest wiele środków dydaktycznych:

  • komputerowe programy matematyczne;
  • ćwiczenia, karty pracy;
  • plansze, krzyżówki, gry.
Zajęcia prowadzone przez Pana Adama Matejko

KOŁO ARTYSTYCZNE

Międzyszkolny Festiwal Lektur Szkolnych – “Magia lektur” to projekt realizowany w roku szkolnym 2022/2023 w ramach „Grant 3 – MTA” w zakresie edukacji artystycznej, skierowany do uczniów klas I – VIII Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Naprawie. W zajęciach bierze udział 10 uczniów z kl. IV – VII, średnio raz w tygodniu lub częściej – w miarę potrzeb. Projekt składa się z dwóch odrębnych części:
I – Scenka z Lektury Szkolnej – „Książki, które nas łączą”
II – „Książkowi kreatorzy”
W czasie zajęć uczniowie mają możliwość obcowania z klasyką literatury i wykazania się wiedzą z tego zakresu. To także doskonała okazja do zabawy z książką (np.: tworzenie autorskich scenariuszy do wybranych lektur, lapbooków itd.), dramy, kreatywnego działania oraz kształcenia twórczych predyspozycji dzieci. Uczniowie rozwijają zainteresowania artystyczne (np.: występ w Jasełkach) oraz przygotowują się do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa (np.: wyjazd do teatru, udział w spektaklu szkolnym przygotowanym przez aktorów W. Habelę i J. Lecznara). Istotnym elementem zajęć jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym oraz dbałość o poprawną dykcję.  

Zajęcia prowadzone przez Panią Anetę Jopek

JĘZYK ANGIELSKI

Zajęcia z języka angielskiego w ramach projektu „GRAND 3 – MTA”  odbywają się  w każdą środę. Prowadzone są w 2 grupach dla klasy IV (6 uczniów) oraz klasy VIII (7 uczniów) w wymiarze po jednej godzinie tygodniowo.
Projekt daje uczniom możliwość nie tylko rozwijania kompetencji językowych, ale również kształcenia umiejętności uniwersalnych takich jak: rozwijanie zainteresowań po okresie pandemicznym, nabywanie umiejętności samodzielnego uczenia się, twórczego myślenia oraz pracy w grupie. Szczególny nacisk położono na zdobywanie umiejętności efektywnego komunikowania.
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia dotyczące między innymi szkoły, ważniejszych świąt, jedzenia, pogody, sportów oraz takie, które pozwalają im ćwiczyć funkcje językowe, jak np. udzielanie informacji, wskazówek. Niektóre tematy zawarte w programie pokrywają się z treściami omawianymi na lekcjach, co umożliwia uczniom powtórzenie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Uczniowie pracują z materiałami ćwiczeniowymi przygotowanymi przez nauczyciela prowadzącego zajęcia – karty pracy, fiszki, gry planszowe. Dużym zainteresowaniem cieszą się używane na zajęciach platformy e- learningowe – Quizlet, Quizziz, Learningapps oraz Wordwall.

Zajęcia prowadzone przez Panią Justynę Job- Janik

ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM

W zajęciach  z pedagogiem  w ramach projektu „Grant 3 – MTA”  w wymiarze  jednej godziny tygodniowo aktywnie uczestniczy troje uczniów z klasy III.  Zajęcia prowadzone są w formie grupowej.
Projekt służy niwelowaniu skutków pandemii poprzez wyrównywanie braków edukacyjnych, rozwijanie zainteresowań uczniów oraz kształtowanie kompetencji kluczowych.
W trakcie spotkań dzieci doskonalą podstawowe umiejętności szkolne oraz pamięć i koncentrację uwagi. Dowiadują się również jak się skutecznie uczyć, jak radzić sobie z trudnymi emocjami  i budować poczucie własnej wartości.
Uczniowie pracują w oparciu o aktywizujące metody, rozwiązują rebusy
i krzyżówki, uzupełniają karty pracy, poznają bajki terapeutyczne. Bardzo chętnie  podejmują rywalizację  w  różnorodnych grach edukacyjnych. 

Zajęcia prowadzone przez Panią Ewę Dyrda